Nový zadní nárazník KRONE

Od března společnost Krone postupně vybaví svá vozidla nově navrženou ochranou proti podjetí zezadu, což výrazně zvyšuje pasivní bezpečnost v provozu.

Nový zadní nárazník KRONE

Zavedení nové ochrany proti podjetí zezadu vychází z novely směrnice EU UN / ECE-R 58 ÄS 03, která vstoupí v platnost pro všechny výrobce užitkových vozidel v celé Evropě od 1. září 2021. Pozadí této situace je německé základní studie nehodových výzkumů GIDAS (německá studie hloubkových nehod), podle níž 60 procent všech srážek „aut na nákladních vozech / přívěsech“ zezadu končí smrtelně. Pro splnění nových požadavků vyvinula společnost Krone novou generaci ochrany proti podjetí zezadu. Primárním cílem vývoje bylo snížit smrtelné následky až o 78 procent a vážná zranění až o 49 procent při nárazech zezadu do osobních automobilů.

Nová směrnice EU vyžaduje až dvojnásobné zvýšení absorpce síly, delší ramena páky a zmenšení maximální vzdálenosti od povrchu vozovky z 550 mm na 450 mm. Pro splnění požadavků použili vývojáři společnosti Krone nejen vysoce pevné jemnozrnné oceli s vyšší tloušťkou materiálu, ale také kompletně přepracovali celý rozsah ochrany proti podjetí zezadu.

Výsledný modulární systém pro řady Profi Liner, Mega Liner, Cool Liner a Dry Liner i pro přívěsy Load Carrier se spoléhá na šroubované místo na svařované spoje - s celou řadou výhod pro provozovatele vozového parku:

  • kompletní přepracování zadní části, použití kvalitnějších materiálů a upravené zavěšení systému poskytují podstatně větší bezpečnost v provozu;
  • nová konstrukce je díky vyšší kvalitě materiálu pevnější a odolnější. Nový nosník ochranného rámu proti podjetí je navíc pozinkovaný, dodatečně katodicky ponořený (KTL) a nakonec práškově lakovaný, čímž je zajištěna maximální ochrana proti korozi;
  • dodatečné vybavení volitelných doplňkových dílů, jako jsou lyžiny na ochranu nosníku ochrany proti podjetí, výstražné štítky EHK a výstražné štítky pro noční parkování, je podstatně snazší;

V případě poškození je nový zadní ochranný rám proti podjetí snadněji opravitelný a dodávka náhradních dílů je logisticky levnější, rychlejší a spolehlivější díky sníženému počtu dílů.

Výrazně vyšší bezpečnost a lepší pevnost však mají vliv na vlastnosti výrobku, kterému nelze zabránit. Například hmotnost nových ochranných krytů proti podjetí vzadu ve standardním rozsahu se zvyšuje v průměru o přibližně 22 kg. Vzhledem k větším rozměrům požadovaným zákonem, vyšší hmotnosti a použití vyšších tříd materiálů existuje další cena začínající na 200 eur - v závislosti na modelu a vybavení. Kromě toho jsou ovlivněny také jízdní vlastnosti: Jelikož je předepsána vzdálenost o 100 mm menší od země, je zadní ochrana proti podjetí vystavena zvýšenému riziku kontaktu, což může mít negativní dopad například na trajektovou dopravu. Společnost Krone proto nabízí volitelné lyžiny na nosníku ochrany proti podjetí, které chrání přívěs.

U prvních modelových variant je nový plus v bezpečnosti k dispozici již od března, půl roku před zákonem stanoveným termínem. Díky brzkému přechodu na novou generaci ochrany proti podjetí z modulárního systému může Krone svým zákazníkům poskytnout již vylepšenou ochranu proti nehodám.