Nové Krone 5.generace

Německý výrobce má v nabídce další evoluci plachtových návěsů, které zákazníkovi přinášejí příjemnější obsluhu, delší životnost a díky modulární koncepci i jednodušší opravy. Hlavně ale vylepšenou antikorozní ochranu.

Nové Krone 5.genrace

Společnost KRONE v posledních letech investovala desítky milionů eur do modernizace a automatizace své výroby v hlavním závodě ve Werlte. Zcela změnila i strategii výroby, zatímco dříve vetšinu dílu kupovala od subdodavatelu, nyní si velkou část vyrábí sama. Současně zavedla modulární konstrukci návěsu a s tím spojenou unifikaci dílu, což zjednodušuje logistiku, zásobování náhradními díly a tím i servis.

Vylepšená vrata

"Pětka převzala některá řešení ze čtvrté, jak říkáme hybridní generace. K nim ale přidala i zcela nové věci jako nástavbu nebo šasi," představuje novinku Jan Daněk, specialista firmy HESTI Group, která je výhradním dovozcem návěsů KRONE do Česka. Například zadní vrata, která svařuje na automatizované lince 30 robotů, se poprvé objevila už u 4.generace. U pětky ale mají vylepšené těsnění, pozinkovanou konstrukci a modifikované zámky, které snáze zapadají do nově tvarovaných "kapes" na horní části rámu. Jeden z nejexponovanějších dílů na návěsu se bude snáze zavírat a při lehčím poškození nebude reznout.

Od podlahy nové

Jakmile vrata otevřem, narazíme na další, mnohemviditelnější změnu. V podlaze jsou totiž vidět dva hlavní podélné nosníky, které dříve zakrývala podlaha. "Profily jsou nyní součástí podlahy, díky čemuž se zmenšily podlahové desky," popisuje Jan Daněk. Podlaha je nyní sestavená z více menších desek, které jsou k nosným profilům přišroubované kolmo pomocí přesných kotvících šroubů. Toto řešení nejen že snižuje celkovou hmotnost, hlavně ale podlahové desky dokonale lícují a při pohybu manipulační techniky po nich by se neměy šrouby trhat.

Odolnější proti nárazům a korozi

Návěs má zcela nové přední čelo a sloupky, které jsou stejně jako vrata galvanizované, takže při poškozeníby neměly reznout, K tomu by ale nemělo až tak docházet, protože sloupky jsou do výšky asi 20 cm do podlahy chráněné vyztužovacím krytem, který jde z předního čela. Sloupky jsiu tak chráněny před poškozením od palet. Modifikován byl i obvodový lem Multilock,který má nyní zvětšenou komoru, aby se při kataforickém ošetření (technologie KTL) dovnitř dostala větší ochranná vrstva. Uvnitř komory je nyní i víc otvorů, jež mají za úkol odvádět vlhkost a nečistoty. Reznout by už neměly ani poční podjezdové zábrany nebo světelná rampa, protože jsou vyrobené z pozinkovaných plechů.

Nová střecha

KRONE Liner 5 má novou masivnější nástavbu s odlišnými střešními hliníkovými profily ve tvrau písmene L, jehož spodní část má nyní 190 mm. Při zvednutí střechy by se podélníky neměly tak prohýbat. Řidiči si totiž často usnadňují práci a boční sloupky nechávají viset, což zvyšuje namáhání střešního profilu. KRONE použilo i nové rolny pro snadnější manipulaci a shrnování bočních plachet, což každý řidič jistě ocení. Vylepšená je i samotná střecha, kterou místo ocelových lanek vyztužují lehké, ale pevné aramidové pásy. Zvětšené přední střešní překrytí spolu s přinýtováním do pozinkovaného plechového krytu slibuje lepší vodotěsnost plachty.

V nejvyšším místě

Zcela přepracována byla i konstrukce připojovací konzole na předním čele, která je více vyztužena a posunuta zhruba o 30 cm výš. Díky tomu se připojovací kabely tolik neprohybají a samotné zapojování bude pro řidiče komfortnější.

 

Text: Michal Štengl